Cílem strategie ŠKODA GreenFuture je podpora trvale udržitelného rozvoje

Green Future
Úsilí zodpovědných zaměstnanců v oblasti ekologické výroby vozů a komponentů pomohlo dosáhnout stanoveného milníku, kterým je snížení zatížení životního prostředí o 35 % oproti roku 2010. Věříme, že rozpracované aktivity nám pomohou dostat se v horizontu let na další milník, a to zlepšení o 45 %.


Prioritou je zejména výroba efektivních vozů a šetrné nakládání s přírodními zdroji v celém podniku. Prostředkem dosažení těchto cílů je především snižování spotřeby energie a vody, nižší emise škodlivých látek a vyšší podíl recyklace. Česká automobilka tak přispěje ke splnění cílů strategie ochrany životního prostředí koncernu Volkswagen do roku 2018.


ŠKODA zvyšuje úsilí o dosažení trvale udržitelného rozvoje a za tímto účelem zastřešuje všechna opatření strategií GreenFuture. GreenFuture je integrální součástí Růstové strategie ŠKODA a strategie ochrany životního prostředí koncernu Volkswagen.

Newsletter

Enviroment - banner newsletter






GreenFactory

Koncernovým cílem v oblasti ekologické výroby je, aby do roku 2018 bylo zatížení životního prostředí při výrobě každého automobilu
i každé komponenty sníženo o 35 % oproti stavu roku 2010. Základní sledované parametry jsou spotřeba energií a vod, množství emisí CO2 a VOC (těkavé organické látky) a snížení množství odpadů. S ohledem na aktuální výsledky, dosažené úspornými opatřeními
a uplatňováním moderních technologií, byl v prosinci 2014 cíl ŠKODA aktualizován na 45%.

Odpady
Voda
Emise těkavých organických látek
Odpady
​Každá plastová láhev, která se vyhodí do směsného odpadu, nebo každá zbytečně vytištěná stránka představuje při celkovém množství zaměstnanců společnosti enormní zátěž pro životní prostředí. Přitom tříděný odpad představuje cenný materiál, který může být použit k výrobě nových produktů.
Energie
​Vyšší spotřeba energie má za důsledek nejen negativní vlivy na životní prostředí, nýbrž představuje také významné finanční zatížení. I zdánlivé maličkosti mohou při zodpovědném zacházení s energiemi ve svém důsledku přinášet velké úspory.
Voda
​Ve ŠKODA AUTO se ročně spotřebuje množství vody, které by naplnilo Máchovo jezero z jedné čtvrtiny. Když uvážíme stále se zvyšující náklady na pitnou, ale i na průmyslovou vodu, je důležité se chovat nadmíru zodpovědně a vodou vhodným způsobem šetřit.
VOC
​Vliv těkavých organických látek na životní prostředí není v žádném případě nepodstatný. Představují vleklou příčinu vzniku přízemního ozónu, který ničí svými účinky přírodu i lidské zdraví. Ve výrobě představují jeho největší zdroj lakovny, protože VOC jsou obsaženy v rozpouštědlech.

GreenProduct

Neustále zlepšujeme šetrnost našich vozů k životnímu prostředí s cílem snižování emisí CO2 a řady dalších látek.
ŠKODA Citigo G-TEC je dokonalou kombinací atraktivního inteligentního designu s překvapivě prostorným interiérem a ekologicky orientovanou technologií. Motor 1,0 MPI/50 kW G-TEC se vyznačuje jak nízkými emisemi CO2, pouhých 79 g/km, tak i sníženými emisemi oxidů dusíku a nulovými emisemi pevných částic. Standardem jsou prvky jako systém Start-Stop a funkce rekuperace brzdné energie.


Citigo G-TEC
ŠKODA Octavia G-TEC jezdí na benzín i na stlačený zemní plyn (Compressed Natural Gas), který představuje z více než 90 % čistý metan, je lehčí než vzduch a volně se rozptyluje. Motor 1,4 TSI/81 kW G-TEC dokazuje svou ohleduplnost k životnímu prostředí jak nízkými emisemi C02, již od pouhých 94 g/km (kombi 96 g/km), tak i sníženými emisemi oxidů dusíku a nulovými emisemi pevných částic (při provozu na CNG). Na zádi vozu objevíte originální plaketku G-TEC.

Octavia G-TEC

GreenRetail

Prodejce značky ŠKODA chceme postupně zapojovat do tohoto projektu tak, aby i jejich prodejny dbaly ještě více na šetrnost k životnímu prostředí. Dnešní zákazník očekává, že se v "jeho" servisu pracuje s ohledem na ochranu a péči o životní prostředí. Že se nikde nepovaluje nepořádek, nejsou zde rozlité provozní kapaliny, má kam vyhodit kelímek od kávy, zkrátka, že se nachází v čistém a příjemném prostředí, kam se bude rád vracet.

To je velmi zjednodušeně a v kostce nastíněna jedna ze základních myšlenek projektu GreenRetail, jednoho ze tří pilířů strategie GreenFuture. Zdá se samozřejmá, ale její naplnění je výsledkem dlouhodobé práce, inovativních řešení a postupů a často i změny myšlení a přístupu. A jak je tato strategie převáděna do praxe?

Dealerská síť

Dealerská síť

Nová koncepce dealerských a servisních provozoven není zaměřena pouze
na vzhled.
After Sales

After Sales

Prodejní a servisní síť ŠKODA AUTO nezajištuje pouze prodej nových vozů, originálních dílů, příslušenství a servisní služby.
ŠKODA stromky

ŠKODA stromky

Koupí vozu ŠKODA pomůžete přírodě. Společnost ŠKODA AUTO totiž vysadí za každý prodaný vůz v České republice jeden strom.
Abychom vám mohli poskytovat nejlepší funkcionalitu, a tím i maximální zážitek z procházení stránek ŠKODA AUTO, používáme soubory cookies. Pokud budete pokračovat v procházení našich stránek bez změny nastavění cookies, předpokládáme, že souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.
Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit přes odkaz Nastavení zásad ochrany osobních údajů níže na stránce.